loading...

سایت رسمی موج فوتبال

 بعد از برد پر گل مقابل الچه، شايعات در خصوص ترك بارسلونا از سوى ليونل مسى فزونى يافته است، هواداران نسبت به عملكرد لوئيز انريكه سرمربى تيم معترض هستند و مسى ابر ستاره بارسا سكوت اختيار كرده است.

آخرین ارسال های انجمن
سیاوش سلیمی بازدید : 80 یکشنبه 21 دی 1393 زمان : 15:06 نظرات (1)
 بعد از برد پر گل مقابل الچه، شايعات در خصوص ترك بارسلونا از سوى ليونل مسى فزونى يافته است، هواداران نسبت به عملكرد لوئيز انريكه سرمربى تيم معترض هستند و مسى ابر ستاره بارسا سكوت اختيار كرده است.

بعد از برد پر گل 5:0 مقابل الچه، از رقابت هاى Copa del Rey،‌ ليونل مسى ابر ستاره آرژانتينى بارسلونا خيلى سريع زمين مسابقه را به سمت رختكن ترك نمود، چون تمايلى به روبرو شدن با خبرنگاران كنجكاو نداشت. در اين روز ليونل مسى در بازى همانند هميشه درخشان ظاهر شد و گلى نيز به ثمر رساند كه آن را تقديم به هوادارا حاضر در استاديوم نمود، به هوادارانى كه پيش از آن به نشانه اعتراض به لوئيز انريكه سرمربى تيم، سوت هاى خود را به صدا در آورده بودند.

در اين روزها و با اوج گرفتن بحران مديريتى در باشگاه بارسلونا كه با تاييد حكم محروميت بارسا از فعاليت در بازار نقل و انتقالات شروع شده و با اخراج زوبى زارتا و كناره گيرى پويول تشديد شده، شايعاتى در خصوص تمايل برخى از باشگاه هاى متمول انگليسى براى جذب ليونل مسى به گوش مى رسد، در تازه ترين اين گزارشات، رونامه انگليسى The Sun، در گزارشى اختصاصى، خبر از آماده شدن بسته اى پيشنهادى به ارزش پانصد ميليون پوند (ششصد ميليون دلار) از سوى يكى از باشگاه هاى ليگ جزيره براى جذب ليونل مسى داده است.

به نقل از اين روزنامه، دويست و پنجاه ميليون يورو از اين مبلغ جهت آزادسازى ليونل مسى از بارسلونا مى باشد و سيصد و پنجاه ميليون باقى مانده براى بستن قراردادى شش ساله با اين ابر ستاره آرژانتينى در نظر گرفته شده است. البته در توانايى پرداخت چنين مبلغ گزافى از سوى هر باشگاهى ترديدهاى فراوانى وجود دارد.

كانديداى اصلى جذب ليونل مسى، بى ترديد باشگاه چلسى لندن است و رومان آرامويچ مالك ميلياردر و بلندپرواز اين باشگاه از قدرت مالى كافى براى ممكن نمودن، چنين ناممكنى برخوردار است. از طرفى كارشناسان مالى معتقد هستند كه هيچ باشگاهى با رعايت كردن قوانين فيرپلى مالى فيفا نمى تواند چنين انتقالى را تحقق بخشد. با اين وجود سسك فابرگاس هم بازى سايق مسى در بارسلونا كه از تابستان 2014 با چلسى قرارداد بسته است، مى گويد:"به عنوان يك ورزشكار و دوستى صميمى بسيار مايل هستم كه بار ديگر با مسى هم بازى شوم."

اما دليل سكوت ليونل مسى چيست؟ آيا او تمايل دارد قدرت خود در بارسا را نمايان سازد؟ وى مى توانست حداقل با بيان چند جمله كوتاه و ساده به چنين شايعاتى در زمينه ترك بارسلونا و پيوستن به ليگ جزيره، خاتمه بخشد و يا آنها را تكذيب نمايد. اما مسى ترجيح مى دهد سكوت نمايد، اين گونه به نظر مى رسد كه وى منتظر چنين شرايطى در بارسلونا براى به رخ كشيدن قدرت خود بوده و شايد اينكه وى واقعا در حال سبك سنگين كردن اوضاع براى ترك بارسلونا مى باشد.

چنين فرضياتى با برگشت به اظهار نظر اين ابر ستاره آرژانتينى در تابستان گذشته قوت مى گيرد، او در آن زمان اعلان نموده بود كه مى تواند سپرى كردن تمام دوران فوتبال خود را در بارسلونا تصور نمايد:"اما اگر در بارسلونا من را نخواهند، من هيچ مشكلى با اين موضوع ندارم." اينكه ليونل مسى به هر قيمتى به هر باشگاهى نخواهد پيوست كاملا روشن و واضح است، اما سكوت اخير و اين جملات به خوبى نشان مى دهد كه او حاضر به فكر كردن در خصوص پيوستن به باشگاه هاى ديگر مى باشد.

بحران اخير در كادر مديريتى بارسا، به اختلافات بين ليونل مسى و لوئيز انريكه سرمربى تيم نيز دامن زده و آن را آشكارتر نموده است. اينكه چنين روابط پر تنشى بين بازيكن و سرمربى به انتقال و جدايى منجر شود كاملا قابل تصور است، حال اگر لوئيز انريكه از باشگاه نرود، شايد مسى با چنين تصميمى بزرگترين و جنجالى ترين انتقال تاريخ جهان فوتبال را رقم زند. ليونل مسى از روحيه بسيار ظريف و حساسى برخوردار است، اگر شرايط براى او مناسب نباشد و او از اوضاع خود ناراضى باشد، آن را به صورت روشن نمايان نمى سازد، بلكه با رفتارهاى خود به صورتى غير مستقيم و با ارسال سيگنال هايى نامشخص آن را آشكار مى نمايد. پپ گوارديولا سرمربى سابق بارسلونا اما در خواندن اين سيگنال هاى كد شده از جانب مسى بسيار توانا بود، مشخصه اى كه به نظر نه تنها لوئيز انريكه بلكه ساير تصميم گيران باشگاه بارسلونا نيز فاقد آن هستند.

پول در فوتبال مدرن امروزى نقشى اساسى ايفا مى نمايد و حتى سبب جاودانه شدن بازيكنى خاص نيز خواهد شد، اما ليونل مسى بازيكنى است كه به جزء قهرمانى در جام جهانى به تمامى افتخارات در دنياى فوتبال دست پيدا نموده است، با اين حال بسته پيشنهادى ششصد ميليون يورويى مى تواند تا حتى چندين دهه، ليونل مسى را به گران ترين و با ارزش ترين بازيكن تاريخ فوتبال تبديل نمايد و از طرفى وى مى تواند، از شرايط بحرانى و بى نظمى كه بارسلونا را فرا گرفته با عزيمت به لندن، خلاصى يابد، چون بارسلونا ديگر اقتدار و قدرت سال هاى پيش را از دست داده است.

لوئيز انريكه بعد از برد مقابل الچه اعلام نمود كه نسبت به باقى فصل كاملا خوش بين است و به موفقيت تيم خود اطمينان دارد و تيمش همانند قبل در همه رقابت ها از مدعيان اصلى به حساب مى آيد. ايكر كاسياس سنگربان رئال مادريد بزرگترين رقيب بارسلونا نيز به نوعى خود را در تشنجات اخير باشگاه رقيب دخيل كرده و در خصوص مسى و احتمال انتقال او به باشگاهى ديگر گفته است:"اگر من در باشگاهى تصميم گيرنده بودم، هرگز مسى را جذب نمى كردم."، اما ليونل مسى همانند گذشته بازهم به چنين اظهار نظرى پاسخى نداده است.

شايد بهتر باشد در خصوص توصيف شرايط اين روزهاى مسى از اين جمله كليشه اى استفاده نمود،‌ گاهى معناى سكوت بيش از هزاران كلمه است.

به قلم يوليان ايگناتوويچ از وب سايت اشپرت آينس آلمان

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط حامد مروت در تاریخ 1393/10/22 و 0:04 دقیقه ارسال شده است

همیشه در قلب ما هواداران بارسا هستی لیونل کبیر


کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403

    جدول لیگ

    آمار سایت
  • کل مطالب : 5695
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 346
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 645
  • باردید دیروز : 158
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 991
  • بازدید ماه : 22,767
  • بازدید سال : 78,130
  • بازدید کلی : 2,270,762
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور