پپ گواردیولا یک مربی خوش فکر اما ترسو

رزرو تبلیغــات

تعرفه تبلیغات
تعرفه تبلیغاتتعرفه تبلیغات

شمـا میتوانیــد برای دیافت آخرین مطالب و آگاهی از آخریـن اخبــار فوتبال در ایمیـــل خـود در خبــرنامـه ثـبت نـام کنــید

پپ گواردیولا یک مربی خوش فکر اما ترسو
زمانی زلاتان ابراهیموویچ گفته بود که پپ گواردیولا "فرد بزدلی" است. باتوجه به شرایط فعلی اکنون به نظر می رسد که خیلی های دیگر با این نظر بازیکن مغرور سوئدی، موافقت باشند.

سال 2008 که پپ به بارسلونا آمد عملکرد فوق العاده او نوعی انقلاب در دنیای فوتبال به شمار می رفت و او که یک مربی کم تجربه به حساب می آمد توانست در همان فصل اول حضورش یک سه گانه به یادماندنی را با بارسا تصاحب کند و بارسا را به قدرت مسلط فوتبال اروپا تبدیل کند. 14 قهرمانی ثمره چهار فصل حضور پپ در بارسا بود اما او در شرایطی که هواداران انتظارش را نداشتند، در سال 2012 تصمیم گرفت که از بارسلونا جدا شود. خود پپ بعد از جدایی گفت که نمی خواستم روابطم با بارسا به تیرگی بگراید و قبل از اینکه به جان هم بیافتیم تصمیم گرفتم از تیم جدا شوم.

عدم تفاهم با تیم مدیریتی جدید به عنوان یکی از دلایل اصلی جدایی پپ از بارسلونا عنوان شد اما خیلی ها در آن زمان گفتند که شخصیتی پپ به شکلی است که نمی خواهد با مشکلات روبرو شود و جرات قرار گرفتن با شرایط جدید و غیرقابل پیش بینی را ندارد.

گواردیولا بعد از جدایی از بارسلونا، به مدت یک سال از دنیای فوتبال کناره گیری کرد و سپس در سال 2013 برای هدایت بایرن با این باشگاه آلمانی به توافق رسید. پپ در شرایطی هدایت باواریایی ها را بر عهده گرفت که این تیم با یوپ هاینکس به شکلی قدرتمندانه یک سه گانه (قهرمانی در بوندس لیگا، جام حذفی اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا) به دست آورده بود و آنقدر در اوج بود که از این تیم به عنوان قدرتمندترین تیم وقت اروپا یاد می شد. اگر بخواهیم با فرض محتاط بودن پپ گواردیولا به قضیه نگاه کنیم می شود گفت که پپ دقیقا به تیمی رفت که احتمال شکستش کمتر از بقیه تیم ها بود و با توجه به شرایط موجود حداقل قهرمانی در بوندس لیگا با بایرن برای او تضمین شده بود. البته بعد از کارنامه بسیار موفقیت آمیز هاینکس در بایرن، انتظارات از مربی کاتالان هم بالارفته بود و در شرایط فعلی سران و هواداران بایرن به هیچ چیز کمتر از قهرمانی در اروپا رضایت نمی دهند.

این مسئله پپ را در شرایط بدی قرار داده است و او که فصل قبل در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با شکست سنگین مقابل رئال از دور رقابت ها کنار رفت اکنون هم در همین مرحله با بایرن شکست سنگینی مقابل بارسلونا متحمل شده و در برابر چالشی قرار گرفته است که احتمال موفقیت در آن بسیار پایین است.

با توجه به شرایط کنونی و بحرانی شدن وضعیت بایرن مونیخ به نظر می رسد که پپ فرار را بر قرار ترجیح داده و به جای اینکه بماند و با مشکلات روبرو شود هنوز فصل به پایان نرسیده به نظر می آید که جدایی اش از بایرن قطعی شده است. در یکی دو روز گذشته چندین منبع از توافق پپ با منچسترسیتی خبر داده اند و در شرایطی که قرارداد گواردیولا با بایرن تا سال 2016 است، این منابع اعلام می کنند که گواردیولا با فسخ قراردادش فصل آینده سرمربی آبی های منچستر را برعهده خواهد داشت.

جسارت و خلاقیت پپ گواردیولا بر کسی پوشیده نیست و اینکه او همواره یک تیم هجومی را به مستطیل سبز می فرستد و بر تفکرات خاص خود که مبتنی بر یک بازی هجومی و متکی بر مالکیت توپ است، پافشاری می کند نشان می دهد که او براحتی تحت تاثیر جو موجود قرار نمی گیرد و جسورانه عمل می کند. اما این یک بعد شخصیت پپ است و از یک بعد دیگر می توان این مربی خوش فکر را فردی ترسو به حساب آورد و با اظهار نظر زلاتان موافقت کرد. اینطور به نظر می رسد که در مواقع که باشگاه های پپ در سطح کلان با بحران روبرو می شوند این مربی به جای مواجهه با آنها و تلاش برای پیدا کردن راه حل، ترجیح می دهد که صورت مسئله را پاک کند و به کلی مشکلات را نادیده بگیرد. جدایی او از بارسلونا و جدایی احتمالی از بایرن هم شاهدی بر همین مسئله است.

تاریخ انتشار : یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت: 22:23 | نظرات(0)
برچسب ها : ,
بخش نظرات این مطلب
کد امنیتی رفرش