loading...

سایت رسمی موج فوتبال

رحیم استرلینگ ، استرلینگ ، لیورپول ، منچسترسیتی ،

آخرین ارسال های انجمن
تقریبا تمام خرید هایی که توسط باشگاه ها صورت می گیرد، کمی ریسک در آن ها وجود دارد. با وجود مبالغی که به دستمزد بازیکن، رقم پرداختی به باشگاه و حقوق ایجنت بازیکن تخصیص داده می شود، کمتر می شود دید قراردادی تکمیل شود بدون اینکه مشکلات احتمالی در آینده در نظر گرفته نشود.
بازیکنان با کیفیت زیادی بوده اند که به باشگاه های بزرگ اروپایی پیوسته اند و با توجه به کیفیت آن ها و توانایی باشگاه، گمان می رفته که یک انتقال عالی صورت بگیرد. با این وجود موارد زیادی از شکست ها برای باشگاه های مذکور و بازیکنانی که موفقیتشان تضمین شده به نظر می رسید وجود داشته است. تابستان گذشته، تیم منچستر یونایتد آنخل دی ماریا را با مبلغی هنگفت به خدمت گرفت. بازی ال فیدو در رئال مادرید بسیار الهام بخش بود ولی خرید خامس رودریگز، ستاره جام جهانی تابستان گذشته و رویای بازاریابی فلورنتینو پرز، به این معنا بود که دی ماریا اجازه خروج را دارد. منچستر یونایتد با کمال میل پذیرای این بازیکن بود.

حس می شد که لوئیز فن خال بازیکنی در کلاس جهانی ، کسی که بعد جدیدی به یونایتد اضافه می کند و بازیکنی که در زمانی کوتاه نتیجه را تغییر خواهد داد را به خدمت گرفته است. ستاره جدیدی به لیگ برتر انگلستان اضافه شده بود، و یونایتد به خرید بازیکنانی که آن ها را به پیشرفت سوق می دهد بازگشته بود. فصل اول دی ماریا اما، بسیار نامید کننده بود. عملکرد وی در یونایتد بسیار بی زرق و برق و بی تاثیر به نظر می رسید.

چیزی تضمین شده و قابل پیش بینی نیست و به همین دلیل است که ما عاشق فوتبال هستیم. موقعیت مشابهی برای فرناندو تورس وجود داشت وقتی که وی لیورپول را در سال 2011 ترک کرد تا به چلسی بپیوندد. تورس بهترین شماره 9 اروپا بود و رکورد فوق العاده گلزنی در لیورپول داشت. او در 142 بازی موفق شده بود 81 گل به ثمر برساند. او همه چیز داشت: سرعت، تکنیک، هوش و قدرت تمام کنندگی بی مثال در محوطه جریمه. چه اشتباهی می توانست رخ دهد؟  این انتقال تبدیل به یک فاجعه شد. چلسی 50 میلیون پوند بابت بازیکنی داده بود که با از دست دادن اعتماد به نفس، سرعت بالای خود را که عنصر کلیدی بازیش به حساب می آمد از دست داده بود. او تنها در 45 گل در 172 بازی به ثمر رساند و به صورت قرضی در سال 2014 به آث میلان پیوست.

به همین دلیل شاید مردم در مورد خرد باشگاه منچستر سیتی برای به خدمت گرفتن رحیم استرلینگ سوالاتی داشته باشند. لیورپول تا به امروز دو بار پیشنهاد سران سیتی را رد کرده است ولی با توجه به اینکه آن ها فرمینو را با 28 میلیون پوند این هفته به خدمت گرفتند شاید راه خروج وینگر جوان انگلیسی آن ها باز شود. انتظار می رود که آبی های منچستر پیشنهاد جدیدی را در روزهای آتی به لیورپول ارائه کنند. مانند همیشه، ریسک بزرگی وجود دارد. استرلینگ از یک بازیکن پخته فاصله بسیار زیادی دارد. تصمیم گیری های وی گاهی عجولانه است و می تواند توپ های زیادی را تقدیم حریف کند. هنوز خلا هایی در بازی این ملی پوش جوان وجود دارد.

و قیمت این بازیکن به طرز عجیبی بالاست. سیتی مبلغ 35 میلیون پوند به اضافه پاداش های احتمالی را برای خرید این بازیکن در نظر گرفته بود. حال به نظر می رسد که آن ها باید به رقم درخواستی لیورپول یعنی 50 میلیون پوند نزدیکتر شوند تا استرلینگ را به اتحاد ببرند. این پول زیادی است برای بازیکنی که هنوز خود را کاملا اثبات نکرده است.

با این وجود سیتی بازیکنی را به خدمت می گیرد که از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است. چه بازیکن 20 ساله دیگری در سطح اروپا وجود دارد که مهارت های استرلینگ را داشته باشد؟ او در دو فصل گذشته ثابت کرده که می تواند لحظاتی شگفت انگیز را در زمین فوتبال خلق کند. او بازیکنی است که از سرعت، مهارت و شجاعت بالایی برخوردار است. او بازیکنی است که حاضر است جاهایی ریسک های بزرگ انجام دهد که دیگران حاضر به انجام آن نیستند.

او برخی از نیاز های تیم سیتی را برآورده می کند. آن ها در خط هجومی خود از کمبود سرعت رنج می برند و استرلینگ به راحتی این مسئله را حل می کند. آن ها به مهاجمی نیاز دارند که می تواند مدافعان حریف را از پیش رو بردارد و استرلینگ پتانسیل این را  دارد که بهترین بازیکن در انجام این امر شود. به غیر از توانایی های بی نظیر وی، او بازیکن بومی به حساب می آید و سران سیتی کاملا آگاه هستند که برای تامین رضایت اتحادیه فوتبال انگلستان و یوفا باید چه بازیکنانی را به خدمت بگیرند. هیچ انتقالی بدون ریسک نیست ولی سیتی نمی تواند بگذارد ترس آن ها جلوی خرید بهترین استعداد جوان انگلیس را بگیرد. استرلینگ بدون شک هزینه زیادی را برای سیتی در پی خواهد داشت ولی اگر بتواند پتانسیل های خود را به شکوفایی برساند، بسیار سرمایه گذاری خوبی برای آن ها خواهد بود.

به قلم راب پولارد برای وبسایت Bleacher Report
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
موج فوتبال که کار خود را از سال 1390 شروع کرده است تلاش دارد آخرین تحلیل‌ها و گزارش‌ها از مهم‌ترین اتفاقات روز ایران و جهان را به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان خود قرار دهد. تحریریه موج فوتبال همچنین با بهره‌مندی از همکاران حرفه‌ای و با سابقه می‌کوشد عرصه‌های جدیدی در اطلاع‌رسانی بهنگام و شفاف بجوید و بگشاید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    قهرمان لیگ قهرمانان فصل 2024 کدام است؟
    کدام بخش تقویت شود؟
    به نظر شما بهترین مربی جهان کدام مربی است؟
    لیگ برتر ایران 1403
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5669
  • کل نظرات : 783
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 594
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 90
  • بازدید امروز : 1,799
  • باردید دیروز : 1,255
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 4,091
  • بازدید ماه : 15,013
  • بازدید سال : 41,013
  • بازدید کلی : 2,233,645
  • موسسه خیریه بهنام دهش پور